יום ראשון, 28 באוגוסט 2016

הגמד המרגיע פעילות יצירה לתחילת השנה

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, התבקשתי באחד משלושת הגנים שאני עובדת לעסוק בנושא הספריה.
זה נושא שלא עסקתי בו מאז שהפכתי מגננת אם למשלימה ועל כן עלי לבנות עבורו תוכנית שנתית ועצם השינוי מכניס בי תחושה של התחדשות.
הכותרת שנתתי לנושא "בעקבות סיפור ושיר"

הסיפור הראשון אותו אקריא לילדים יהיה "ליאור בכה כשאמא הלכה" מאת שולה מודן,  המכונה גם "הגמד המרגיע".



זה אחד הסיפורים המוכרים והבנאלים היצירה בעקבותיו מצוינת בעיני לתחילת שנה, היא מאפשרת עבודה פרטנית עם כל ילד, שחשובה ליצירת הקשר הראשוני, בנוסף, הילד יוצר לעצמו "גמד מרגיע" אותו הוא יכול לשמור במגירה או לקחת הביתה ומנסיון הילדים נקשרים לבובות ואוהבים אותן.

החומרים שנצטרך :
מנקי מקטרות שלמים וחצויים
חרוזים גדולים עליהם נצייר תווי פנים
חרוזים קטנים צבעוניים






הילד יבחר לעצמו מנקה מקטרות אחד גדול לתוכו ישחיל את החרוז הגדול עד למרכז [הזדמנות לגעת במושג המרכז/אמצע]








נקפל ידיים סימטריות בשליש העליון של הגוף, לתוכן ישחיל הילד חרוזים קטנים עד הקיפול.
    







את החלק שנותר נקפל לחצי, ולתוכו נשחיל שני חרוזים נוספים, כעת יש לנו רגליים





כדי "להלביש" את הגמדים, ניתן לילדים ללפף חצאי מנקי מקטרות סביב הגוף כחולצה וכמכנסיים
הנה גמדים תאומים





היו ילדים שבחרו להכניס את הגמדים לתיק ולקחת הביתה, היו שבחרו להכניס את הגמדים למגירה ולגשת אליהם כשהיו זקוקים לנחמה, והיו שנצמדו אליהם לאורך כל היום ושיחקו איתם במוקדי הגן השונים



שתהיה לנו התחלה טובה לשנה טובה טובה טובה

4 תגובות:

  1. ממש מקסים :-)
    שנה מוצלחת לך!

    השבמחק
  2. ממש מקסים :-)
    שנה מוצלחת לך!

    השבמחק
  3. איך אוכל ליצור איתך קשר לרעיונות בנושא הספר?

    השבמחק